С развитието на технологичния свят още от 70-те години на миналия век, компютърните игри намират все по-широка аудитория и приложение. С богата история на развитие, компютърните игри и компютърната индустрия са движеща сила в развитието на технологиите. Те се използват в най-различни сектори на индустрията. Популяризирането на все по-мощните мобилни устройства увеличава значително пазара на потребителите, правейки игрите по достъпни от всякога. Според изследване на пазарни анализатори от Newzoo приходите на бизнеса с игри за 2018-та година доближават 135 милиарда долара. Дяла на компютърните игри (PC Games) възлиза на 33,4 милиарда, а на мобилните 63.2 милиарда долара.
Пазарната стойност от 134,9 млрд. долара приходи бележи ръст от 10,9% спрямо 2017 година.
Развитието на игрите и раждането на цяла индустрия около тях води до появата на така наречените гейм енджини – game engines. Те представляват софтуер, специално предназначен за създаването на компютърни игри. В общия случай, функционалността на гейм енджин включва рендер на 2D или 3D графики, симулатор на физика, засичане на колизии между обекти, звук, среда за програмиране, изкуствен интелект, работа с мрежи, управление на паметта и други.
Кратко описание и анализ на индустрията
Говорейки за разработката на игри можем да отбележим две групи от хора, които се занимават с тази дейност. От една страна имаме студия (различни по размер), в които екипи от професионалисти създават игрите като комерсиален продукт. Тези студия задължително имат екип от разработчици, бюджет, издател и маркетингова стратегия. Изработката на една такава игра отнема месеци и дори години и в общия случай се продава на физически носител. От друга страна имаме така наречените Indie (независими) разработчици. Те създават компютърни игри без финансовата подкрепа на издател. Indie игрите често се фокусират върху иновациите и разчитат на дигитална дистрибуция.

Съществуването на независими разработчици е нещо ново в света на съвременните компютърни игри. Анализирането на индустрията сочи, че тя се променя с бързи темпове. За пръв път в историята, създаването на игри влиза в различни програми на висшите учебни заведения. От бакалавърски до магистърски степени, хората днес могат да получат умения преди да са навлезли в индустрията. Тези учебни институции предоставят на следващото поколение дизайнери на игри място за изява в извън корпоративна среда.
Поглед към бъдещето на компютърните игри
Учебните програми, които включват в себе си разработка на игри могат да дадат на света това, което програмите свързани с кино дават на филмовата индустрия. Те могат да бъдат място за експериментиране и иновации, където отдадени, енергични хора могат да се учат един от друг, формирайки нови идеи, като група. Нещо повече – множеството хора, които излизат от учебните заведения с нови идеи и познания имат възможност за нещо, което не съществува в индустрията. Възможността за провеждане на задълбочени изследвания без необходимостта от това изследването да носи печалба.
Различните демографски групи също са двигател за развитието на компютърните игри. Днес те се играят от все повече хора – от малки деца до прародителите им. Разширяването на кръга хора, играещи компютърни игри кара индустрията да доставя различни игри, според различните желания на потребителите. Демографските групи спомагат и за интеграцията на компютърни игри на различни платформи. На лице е нужда, от това игрите да бъдат доставяни в по-достъпна или позната за потребителите среда. Това води до бързото развитие на индустрията на нови пазари, като мобилните устройства и социалните мрежи.
В заключение
Всички тези фактори и новости в индустрията значително улесниха публикуването и разпространението на игри. Като включим и технологичният напредък, благодарение на който графиките, които винаги са били проблем днес изглеждат достатъчно реалистично, можем да заключим, че необходимия обем от знания за направата на игри е намалял драстично. Така откриваме причините поднасянето на добър продукт на публиката да не се прави само от големите студия с финансови възможности. Освен тях, създатели на игри могат да бъдат и малки групи или дори самостоятелни, независими разработчици. За тях не е задължително да имат трудов опит в индустрията.
Създаването и публикуването на компютърна игра днес е по-лесно от всякога.