В тази статия разглеждам функциите, които един екип, независимо от броя хора, които са ангажирани трябва да изпълнява. При разработка на игри екипа може да варира от малки групи или независими разработчици публикуващи малки игри, до огромни екипи със стотици работници, които да публикуват големи заглавия. Отделните роли, които ще разгледам покриват различните аспекти от създаването на игри.
В малък екип разработчици, един човек може да изпълнява повече от една (и дори всички) от изброените роли.
Дизайнер
При разработка на игри ключова роля играе дизайнера. Това е човек, който проектира геймплей. Той създава правилата и структурата на играта. Екипите разработчици обикновено имат главен дизайнер, който координира работата на останалите дизайнери. Дизайнера трябва да има визия за завършената игра и да може добре да си представи как тя би трябвало да изглежда. Дизайнера често трябва влиза в ролята на писател, да сътвори разказа и диалозите в играта, да опише анимацията и дори съдържанието на опаковката, което потребителите ще получат. При разработка на игри от голям калибър често има различни дизайнери, които отговарят за различни части от играта, като механиката, потребителския интерфейс, герои, диалог и т.н.
Художник
В една игра художниците са хората, които създават визуалните елементи. Създаването на тези елементи в големите групи обикновено се наблюдава от главен художник, за да е сигурно, че отделните елементи споделят една и съща визия и стил.
Работата на художника може да бъде ориентирана в двумерното или в тримерното пространство. 2D художника създава концепцията, също така спрайтове, текстури, индивидуални елементи от фона, както и графичния и потребителски интерфейс. 3D художниците се занимават с производството на модели, анимация, 3D среда и кинематика.
Програмист
Програмиста на игри е софтуерен инженер, който създава програмен код за играта. В големите екипи обикновено има от един до няколко главни програмисти. Работата на програмиста може да се отнася до различни дисциплини, като физиката в играта, създаването на изкуствен интелект, интеграцията на звук, имплементация на различните правила и функции на играта, програмирането на потребителския интерфейс, създаването на различни инструменти, които задължително акомпанират създаването на игри, работата с мрежи (при multiplayer игри) и т.н.
Други роли при разработка на игри
Други роли, свързани с разработка на игри включват създаването на нива от така наречените „създатели на нива“ (Level designers). Създателя на нива разработва съответните нива, предизвикателства или мисии, които играта предлага на потребителя. Друга роля е тази на звуковия инженер, който се занимава със звука в играта. Игрите трябва да имат и тестер – някой който изследва как работи играта и предоставя важна информация за евентуални грешки. По този начин се осигурява контрол върху качеството.